23 Ağustos 2014

Aynı eşyalar, yeni dekorasyon


Zaman zaman kendi kendime evimden sıkılıyorum, değişik farklı bir şeyler görmek istiyor gözlerim. Evlenmeden önce de evin diğer alanlarına karışamazdım ama sık sık odamdaki eşyaları ters yüz eder hep değiştirirdim. Öyle iç mimar bulup evi baştan aşağı değiştirtecek kadar zengin değiliz herhalde hiçbirimiz. O yüzden küçük dokunuşlarla bir şeylerin yerini değiştirerek farklılıklar yaratabiliriz.


Özellikle evdeki tadilat zamanları bunun için bulunmaz fırsattır. Çünkü her eşya indirilir ve yeniden düzenlenmesi gerekir. İşte böyle zamanlarda sadece evdeki eşyaların ya da dekorasyon için kullandığınız aksesuarların vs yerlerini değiştirip yeniden dizerek yeni alanlar yaratmak mümkün. Ben şimdi kısacık kendi hikayemi anlatayım.


Salonda badana yaptık, haliyle duvarlardakiler dahil ne var ne yok yerinden kalktı. Aslında koltuklar ve yemek masası için de bir becayiş düşünüyordum ama vazgeçtim. Ben de kitaplık, tv ünitesinin üstündeki raf ve gümüşlük üzeri aksesuarlar ile oynamaya karar verdim. Üst resimdeki dergilik ikea'dan. Onun yeri yurdu hala aynı. 


Bir duvarımıza astığımız resimlerimiz zaten vardı, sadece düğün davetiyesi için karikatürist ayarlayıp yaptırdığımız orijinal çizimi evde bulunca onu da çerçeveletip aynı duvara astık. Biraz daha oynayacağım bu duvarla ama henüz kafam netleşmedi.



Daha önce bu yazımda bahsettiğim kuru ağaç dallarından dekorasyon fikrini gerçekleştirdim. Planladığımın aksine süsleme yapmaktan vazgeçerek tüm dalları olduğu gibi bir cam vazoya yerleştirdim. Arkasına da daha önce makyaj masamda kullandığım ama led ışıklı ayna satın alınca boşa çıkan aynayı koydum. Fena olmadı, güzel bir derinlik kattı o alana.


Diğer objeler ise zaten oradaydı. Başka bir obje daha vardı ama onun yeri değişti. Aşağıda ona da sıra gelecek. 
Kapaklı cam kavanoz benzeri şey aslında bir şekerlik. İçerisindeki taşları bir tatil dönüşü getirmiştim. Ufak yeşil şey yapma bir kaktüs, daha önce satın almıştım. Pembe olan da yves rocher mum.



Bu fotoğraf ve pembe çiçekler ilk resimde gördüğünüz tv ünitesi rafındaydı. Badanada kitaplığı da indirince yeniden dizerken onları burada kullanmaya karar verdim. Eskiden kitaplıklarda tüm kitaplar yan yana dizilir aralarda boşluk vs bırakılmazdı. Ama ne kadar kalabalık görünürse o kadar boğuyor ortamı. Raflarda böyle boşluklar daha ferah bir görüntü veriyor. Ayrıca tüm kitaplar dikey sıralanmak zorunda da değil, kitapları yatay olarak da rafa yerleştirebiliriz ki...


Hatta eğik bile olur :)


Soldaki beyaz küre de aslında şekerlik olarak satılıyor. Ama ben içine kuru çiçekler koymuştum ve dekoratif olarak gümüşlüğün üzerinde tutuyordum. Kuru dallar gelmeden önce onun yerindeydi şimdi terfi etti... :)


Tüm bunlar için hiç para harcamadım, yeni bir şey satın almadım. Kuru dalları da zaten sokaktan topladım. Sadece objelerin yerlerini değiştirerek minik değişiklikler kattım salonuma. Bence oldu. çok da güzel iyi oldu tamam mı?
size de ilham oldu mu?

* profesyonel fotoğraf makinesi ile çektim güya fotoları ama yine becerememişim :(


13 yorum:

  1. Bencede gayet hoş olmuş Ellerine saglık:)Dal fikrini çok begendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, siz de deneyin, bence her eve güzel olur :))

      Sil
  2. Hoş olmuş beğendimmm :)
    Bende bloğuma beklerim http://sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş olmuş. Kitaplık kısmına bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplık güzel oldu gerçekten, üstüme üstüme geliyordu onca kitap, teşekkürler... :)

      Sil
  4. çok güzel olmuş sende bendensin :)) aynı şeyi uzun süre kullanamıyorum illa yeri değişecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de ben de sendenim :) işimizden sıkılınca değiştiremiyoruz ama evimizi değiştirebiliriz :)

      Sil
  5. Dekorasyon zevkin cok begendim. Kücük detaylarla eve hos bir hava katmissin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, kendi kendime uğraşıyorum işte :)

      Sil
  6. aynalı köşe ve kuru dal fikrini çook beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, sen de dene ?? :)

      Sil
  7. Sabahattin Ali süper...

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...